Videotranscript:
CAROLINE: Hoi. Pawan is het hoofd marketing bij Aumni. Hij heeft ook een zeer rijke achtergrond in marketing en strategie. Hij heeft bij veel serie A- en serie B-bedrijven gewerkt en hen geholpen om die volgende mijlpaal te bereiken. Dus Pawan, ik ben erg blij dat je vandaag in deze podcast bent. Heel erg bedankt dat je bij ons bent.
PAWAN: Dank je wel. Bedankt dat ik je heb uitgenodigd.
CAROLINE: Dat was ook mobiel nummer australië whatsapp jouw achtergrond, je bent de eerste marketeer geweest bij een aantal bedrijven. Je adviseert ook bedrijven die hun eerste marketeers inhuurden. Ik ben dus erg benieuwd naar jouw gedachten over wat de eerste marketeer, de eerste marketingmedewerker, moet doen als ze bij een startup beginnen?
PAWAN: Zeker. Het lijkt een heel ontmoedigende taak om de eerste marketeer te zijn waar niets is. En er is een verlangen om alles tegelijk te doen omdat er zoveel gedaan moet worden. Maar in de jaren dat ik dit doe, denk ik dat er drie basisdingen zijn waarop de eerste marketingmedewerker zich moet richten om door te bouwen naar het volgende niveau, naarmate het bedrijf groeit. De eerste is echt samenwerken met je salesteam, of als het een individu is, dat is het hoofd sales op sales enablement-materiaal dat het bedrijf zal dwingen om na te denken over de boodschap en ook het publiek. Hoe je ze een boodschap geeft, wat je zegt en ervoor zorgen dat het consistent is.
Dus als het sales decks zijn, als het one pagers zijn, is het een 90 seconden durende uitlegvideo. Begin daar, want het zal je helpen bij het uitvoeren van zowel segmentatie, doelgroep als berichtgeving. Terwijl dat gebeurt, omdat je met ze kunt werken. Hopelijk beginnen ze zelf leads te krijgen en leads te genereren. Je moet echt aan je database gaan werken. Als je geen erg sterke database hebt, als dat zo is, zijn er veel duplicaten.
Als de data niet schoon is, is het nog niet bijgewerkt, of als het gewoon oud is, of zou het zeker verschillende services gebruiken die er zijn om het te vernieuwen en is het de moeite waard om het geld ervoor te betalen. En als we het nodig hebben, weet je, in de laatste poging om lijsten en dergelijke te kopen, ga je gang en doe dat, maar zet het dan heel snel uit.
Vandaag ben ik hier met Pawan Murthy
-